Socials:
Google Ads

7 tips om jouw Google Ads campagnes te optimaliseren

januari 1, 1970

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

Google Ads optimaliseren: Complete checklist om direct aan de slag te gaan

Het is je gelukt om een of meerder Google Ads campagnes op te zetten, maar nu begint het echte werk pas. Nu moet je deze campagnes onderhouden en optimaliseren. Er zijn heel veel knoppen waar je aan kan draaien. In dit artikel geven wij 7 tips om jouw campagnes direct te verbeteren.

1. Irrelevante zoekwoorden uitsluiten

Iedereen start altijd op welke zoekwoorden je moet adverteren. Dat is natuurlijk een logische keuze, maar de grote winst zit op de zoekwoorden waarbij jij niet wilt adverteren. Door het toevoegen van negatieve zoekwoorden in jou Google Ads campagnes verbeter jij de prestaties.

2. Vertoningspercentage verhogen

Deze statistiek word vaak vergeten, omdat de focus vooral op conversies liggen. Dat is natuurlijk helemaal begrijpelijk en daar focussen wij ook op. Maar als jij wilt weten wat de groeipotenties is, dan wil je wel weten of dat ook nog mogelijk is. Het vertoningsaandeel geeft aan hoe vaak jouw advertenties verschijnt van alle mogelijke verschijningen. Heb je een percentage van bijvoorbeeld 20%, dan is er dus nog veel meer mogelijk. Worden jouw advertenties meer vertoont dan is de kans op meer conversies ook mogelijk.

3. Automatische biedstrategieën instellen of aanpassen

Staat jouw campagne nog op handmatig bieden, dan kan het interessant zijn op dit aan ta passen naar automatische biedstrategie. Deze Google Ads tip voeren wij altijd uit bij onze klanten en vooral als er al conversies worden geregistreerd. Er zijn een aantal automatische biedstrategieën die wij voor onze klanten inzetten:

  • Conversies maximaliseren: Zoveel mogelijk conversie realiseren in het budget
  • Conversiewaarde maximaliseren: Zo hoog mogelijk conversiewaarde realiseren in het budget
  • Doel CPA: Maximale kosten voor 1 conversie
  • Doel ROAS: Verhouding Omzet ten opzichte van de kosten

Zodra jij een PMax campagne hebt opgezet, moet je een van deze biedstrategieën kiezen.

4. Verbeter de advertentiekwaliteit (Quality score)

Zodra je de advertenties hebt aangemaakt, is vaak niet de eerste gedacht om te achterhalen hoe gaat de advertentie presteert. Google beoordeel iedere advertentie en geeft die vervolgens een score, de zogenoemd kwaliteitsscore of quality score. Deze score loopt van 1 tot en met 10 en heeft een grote invloed op jouw prestaties. Lage score kan namelijk voor een hoge CPC zorgen en ene hoge score juist voor een lagere CPC. Kortom, hier kan je al veel geld mee besparen en winnen.

5. Extensie check

6. Doelgroepen

7. Uitbreiding van Google Ads kanalen

Is dit te veel werk? Besteed het uit!

Dit zijn een aantal Google Ads tips die jij direct kan inzetten voor het optimaliseren van de campagnes. Vind jij het lastig of moeilijk om dit allemaal zelf te doen? ADoptimizr optimaliseert al jaren Google Ads campagnes voor verschillende bedrijven. Wil jij vrijblijvend advies hoe wij jou kunnen helpen met optimaliseren van Google Ads. Neem dan nu contact met ons op![/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][contact-form-7 id=”391″][/vc_column][/vc_row]

Deel dit bericht