Socials:
Google Ads

Demand Gen campagnes opzetten in Google Ads

januari 1, 1970

[vc_row][vc_column][vc_column_text]Eind dit jaar komt Google Ads met een nieuw campagnetype, namelijk Demand Gen campagnes. In grote lijnen is dit de opvolger van Dicaovery Ads campagnes. Discovery Ads zullen langzamerhand verdwijnen en volledig worden vervangen door Demand Gen Campaings. Wij zijn in deze nieuwe campagnetype ingedoken en leggen uit wat het is en wat het voor jouw bedrijf kant betekenen.

Wat zijn Demand Gen campagnes?

Met DemandGen campagnes target je potentiĆ«le klanten die nog aan het begin staan van de customer journey. Met dit nieuwe campagnetype target jij jouw klanten op Youtube, Discover en Gmail. De focus bij Demand Gen campagnes ligt meer op YouTube adverteren en het bereik via dit kanaal te verhogen. De kwaliteit van beeld en video’s zijn enorm belangrijk. Zorg er dus voor dat er een goede branding strategie hebt, om jouw verhaal te verkondigen.

demand gen networks

Uit een onderzoek blijkt dat 91% van de consumenten onmiddellijk actie ondernam na het ontdekken van nieuwe producten of merken in Google-feeds, zoals Discover of Gmail. Dit klinkt natuurlijk zeer interessant als je gaat focussen om het targetten van nieuw klanten. Kortom met DemandGen bereik jij veel eerder jouw nieuwe klant.

Extra functies in Demand Gen

Zoals al eerder gezegd is DemandGen een vervanger van Discovery Ads, maar dan met extra functies. Er zijn vooral meer mogelijkheden met het adverteren in YouTube zoals Youtube Shorts. De toevoeging van klikken maximaliseren is duidelijk een toevoeging om te laten zien dat Demand Gen Ads niet direct voor het verhogen van conversies zijn. De focus ligt voornamelijk om het verhogen van bereik. Hieronder een overzicht met alle functies/targeting/reporting etc. in de huidige Disocover Ad campagnes en de extra mogelijkheden die er zijn met Demand Gen Campaigns.

Switchen van Discovery ads naar DemandGen

Op termijn worden alle Discovery ads campagnes vervangen door Demand Gen. Vanaf eind oktober 2023 worden deze campagnes automatisch omgezet. Dit wordt niet direct voor alle Discovery ads campagnes gedaan, want je moet je eerst inschrijven voor de beta. De verwachting is dan ook dat in de loop van 2024 de Demand Gen campagnes voor iedereen beschikbaar wordt. Dan worden ook alle huidige Discovery Ads omgezet.

Verwachtingen van DemandGen

Van Discovery Ads werd ook best veel verwacht, maar in de praktijk viel dit toch een beetje tegen. Het is dus ook nog maar afwachten of dit van toegevoegde waarde is voor vele bedrijven. Met Performance Max richt je voornamelijk om de laatste stappen van het het aankoopproces en met DemandGen zit je juist aan de beginfase. Dus wil je klanten over de hele journey bereiken, dan is dit zeker een goede aanvulling. Echter, zal het voor veel kleinere bedrijven niet de focus zijn.

Wil jij ook meer conversies met Google Ads? Neem dan contact met ons![/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][contact-form-7 id=”391″][/vc_column][/vc_row]

Deel dit bericht