[vc_row][vc_column][vc_column_text]Performance Max wordt steeds belangrijk in de Google Ads strategie. Om Performance Max goed in te zetten zijn er een aantal zaken die belangrijk zijn om in te stellen. Één van die cruciale instellingen zijn doelgroepsignalen. Maar wat zijn nu doelgroep signalen en hoe moet je die inzetten?[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]
Zodra je gaat starten met het opzetten van een Performance Max campagne zijn er aantal instellingen. Een van de deze instellingen die je kan door geven zijn doelgoepsignalen, maar wat zijn nu doelgroep signalen?
Doelgroepsignaal is eigenlijk een doelgroep die je aan Google doorgeeft. Vervolgens zal Google de advertenties alleen aan de deze doelgroep tonen. Zo kan je dus heel gericht targetten op groepen. Wanneer je een doelgroepsignaal gaat aanmaken zijn er verschillende opties.
Hieronder zal ik uitleggen wat iedere groep inhoud
Doelgroepnaam: Dit is de naam die je aan het doelgroep geeft.
Aangepaste segmenten: Hier kan je een lijst met relevante zoektermen opgeven waar jouw potentiële klanten opzoeken of interesse in hebben.
Uw gegevens: Hier staan al jouw remarketinglijsten.
Interesses en gedetailleerde demografieën: Hier staan verschillende segmenten die Google heeft gemaakt. Denk hierbij aan in-market, levensgebeurtenissen, gedetailleerde demografie en affiniteit.
Demografie: Hier kan je targetten op verschillenden demografieën zoals geslacht, leeftijd, ouderlijke status en gezinsinkomen.
Nu wij weten welke doelgroepsignalen er allemaal zijn, is het nu de vraag hoe wij dit het beste kunnen inzetten en wat de strategie is. De meeste gebruikt doelgroepsignalen zijn vooral de aangepaste segmenten en uw gegevens. Met aangepaste segmenten kan je namelijk hele gericht een doelgroep targetten op producten/merken en diensten die jij levert. Je maakt namelijk een lijst met keywords die met elkaar te maken hebben. Deze kan je de koppelen aan productgroepen die je aanbied. Bijvoorbeels jij verkoopt stofzuigers. Dan maak je een itemgroep die alleen target op de stofzuigers die jij verkoopt. Vervolgens ga je een aangepaste segement aanmaken met releveant keyword voor jouw stofzuigers.
Verder kan je ook een aparte campagne opzetten waarbij je alleen itemgroeps opzet om te retargetten, Vaak heeft een remarketing strategie namelijk een andere doelstelling dan nieuwe en potentiële klanten naar jouw site te sturen. Zo kan je ook andere teksten en banners gebruiken dan in de reguliere campagnes.
Je kan ook meerdere signalen in één doelgroepsignaal zetten Zo kan je dus een in market doelgroep targtten met een een aangepaste segment. Of alleen targetten op vrouwen die naar bepaalde zoekwoorden targetten. Z maak je het doelgroepsignaal nog specifieker, wat vervolgens leidt to een betere ROAS of CPA.
Wil jij ook meer conversies halen uit doelgroepsignalen in Google Ads? Neem dan nu contact met ons op.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][contact-form-7 id=”391″][/vc_column][/vc_row]