Socials:
Google Ads

Experimenten opzetten in Google Ads: Hoe doe je dat?

januari 1, 1970

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

Experimenten opzetten in Google Ads: Hoe doe je dat?

  1. Klik in uw Google Ads-account op het icoon Campagnes Campaigns Icon.
  2. Klik in het gedeeltemenu op het dropdownmenu Campagnes.
  3. Klik op Experimenten.
  4. Klik bovenaan de tabel Alle experimenten op de plusknop  en kies Aangepast experiment.
  5. Kies Aangepast experiment (experiment met meerdere campagneoptimalisaties voor elke campagne) en klik op Doorgaan.
  6. Geef in het gedeelte ‘Het experiment opzetten’ een naam op voor het experiment en een optionele beschrijving. Het experiment mag niet dezelfde naam hebben als een bestaande campagne of een ander experiment.
    1. Kies de oorspronkelijke campagnes die u met het experiment wilt testen. We laten de campagnes zien die u heeft gekozen en maken automatisch de bijbehorende experimenten.
    2. Voeg een achtervoegsel toe aan de testcampagnes, zodat u ze makkelijk kunt onderscheiden van de oorspronkelijke campagnes. We voegen het achtervoegsel toe aan alle testcampagnes. Bijvoorbeeld: Campagne 2 (Feestdagen_test).
    3. Klik op Doorgaan om het instellen van het experiment af te ronden. Op de volgende pagina kunt u wijzigingen aanbrengen en het experiment plannen.
  7. Als u wijzigingen wilt aanbrengen in het experiment, kiest u maximaal 2 doelen in de vorm van successtatistieken. Kies bijvoorbeeld Klikken en Verhogen voor het eerste doel.
    Opmerking: In het campagnerapport ligt op deze successtatistieken de nadruk, maar u ziet ook alle andere statistieken die normaal gesproken worden gebruikt.
    1. Kies in het gedeelte Experimentgroep hoeveel verkeer en budget u aan het experiment wilt toewijzen. We raden u aan te kiezen voor 50%. Hiermee zorgt u voor een optimale vergelijking tussen de oorspronkelijke campagne en de experimentcampagne.
    2. Kies de geavanceerde opties die u in het experiment wilt gebruiken:
      • Op basis van cookies (aanbevolen): Met deze optie worden gebruikers willekeurig toegewezen aan het experiment of aan de oorspronkelijke campagne en zorgt u ervoor dat elke gebruiker alleen het origineel of het experiment ziet.
      • Op basis van zoekopdrachten: Met deze optie worden gebruikers willekeurig toegewezen aan het experiment of aan de oorspronkelijke campagne, telkens wanneer er een zoekopdracht wordt uitgevoerd. Als een gebruiker meerdere zoekopdrachten uitvoert, kan dezelfde gebruiker zowel het experiment als de oorspronkelijke campagne te zien krijgen. Deze optie kan mogelijk sneller statistisch significante resultaten opleveren dan een op cookies gebaseerde verdeling.
  8. Kies bij ‘Datums van experiment’, in het gedeelte ‘Het experiment plannen’, de startdatum en de duur van het experiment. Het systeem bepaalt dan de einddatum.
  9. Klik op Opslaan om het maken van het experiment af te ronden. Het experiment is nu klaar om uit te voeren.

Wat u kunt doen als u klaar bent om een experiment te beëindigen

Als u tevreden bent met de resultaten van een experiment, kunt u het experiment toepassen op de oorspronkelijke campagne of het experiment converteren naar een nieuwe campagne.

  • Als u het experiment toepast op de oorspronkelijke campagne, worden de wijzigingen die u in het experiment heeft getest, toegepast op de oorspronkelijke campagne.
  • Nadat u het experiment heeft omgezet naar een nieuwe campagne, moet u de resulterende campagne nalopen om er zeker van te zijn dat alle wijzigingen correct zijn toegepast.

In beide gevallen blijven de prestatiegegevens van het experiment bewaard. Meer informatie over hoe u het experiment toepast

Als u het experiment gewoon wilt beëindigen, kunt u de einddatum van het experiment wijzigen. Het experiment wordt dan aan het einde van de gekozen dag beëindigd. U kunt ook in de rechterbovenhoek van de pagina op Bewerken klikken en Nu beëindigen kiezen. Lees meer informatie over hoe u wijzigingen in experimenten aanbrengt.

Bovenstaande tips kan je overwegen om toe te passen in jouw PMax campagnestructuur. Ben jij nog niet zeker wat het beste bij jouw past of wil je jouw Google Ads campaagnes uitbesteden? Neem dan contact met ons![/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][contact-form-7 id=”391″][/vc_column][/vc_row]

Deel dit bericht