Google Ads B2B

Google Ads inzetten voor B2B

Wie denkt dat Google Ads alleen maar interessant is voor webshops heeft het mis! Heel veel B2B bedrijven zien ook de kracht voor het inzetten van Google Ads in de marketingmix. Bij B2B gaat het vooral om leads te generen. Met Google Ads kan jij ook zeer effectieve campagnes opzetten voor B2B leadgeneratie. Met gerichte zoekadvertenties of juist met een optimale retargeting campagnes. Kortom B2B bedrijven kunnen niet om Google Ads heen.

B2B Leadgeneratie met Google Ads

Zodra een B2B bedrijf bij ons klant wilt worden, is de belangrijkste vraag die wij moeten beantwoorden: Wat mag een nieuwe lead kosten? Het aankooptraject is namelijk anders dan bij een B2C, omdat er verschillende stappen zijn tussen eerste contact en de daadwerkelijke eerste sales. Zodra wij meer weten over het aankooptraject bij de klant, kunnen wij de Google Ads campagnes gaan inrichten. Veelal gebruiken zij hier de zoekcampagnes voor of gebruiken wij display. In sommige vallen zet wij ook Google Shopping in voor B2B klanten. Die doen wij om allereerst meer zichtbaar te zijn, maar ook om via dit kanaal leads te generen. Kortom leadgeneratie met Google Ads heeft zeker een meerwaarde voor jou als B2B onderneming

Leads generen via Microsoft Ads

Een zoekmachine die veel bedrijven ‘vergeten’ is Bing. En juist Bing is voor B2B leadgeneratie een interessant een kanaal. Veel desktops en laptops van bedrijven gebruiken de webbrowser Edge. En in Edge is Bing de standaard zoekmachine. Om te gaan adverteren in Bing ga je Microsoft Ads gebruiken (voorheen Bing Ads). In vergelijking met Google Ads heeft Microsoft Ads bijna allemaal dezelfde functie. Dus wil jij meer leads? Vergeet dan ook niet om Microsoft Ads in te zetten.

foto_bart_vierkant

Plan van Aanpak

Stap voor stap werken naar het optimale resultaat

Onderzoek

Keyword en marktonderzoek. Wat zijn de meest potentiële zoekwoorden.

Target

Diverse campagnes worden opgezet om potentiële klanten te targeten

Optimalisatie

Campagnes worden constant geoptimaliseerd om het juiste rendement eruit te halen.

Sit back and relax

De conversies gaan omhoog

Meer inzicht krijgen met Leadinfo

Als B2B bedrijf wil jij natuurlijk ook weten welke bedrijven er op jouw website zitten. Dit is namelijk hele waardevolle informatie die je kan gebruiken om de potentiële klanten te benaderen. Om dit voor jou als B2B onderneming inzichtelijk te krijgen, zijn wij een samenwerking aangegaan met Leadinfo. In Leadinfo kan je namelijk hele makkelijk zien welke bedrijven op jouw website zijn geweest, maar ook via welke campagne! Dit zorgt voor nog meer inzichten, maar vooral ook om de effectiviteit van De Google Ads campagnes te meten. Wij kunnen jou helpen met het opzetten van jouw Leadinfo account. Om het allemaal nog beter inzichtelijker te krijgen, hebben wij voor onze B2B klanten een dashboard gemaakt. Zo heb jij snel een overzicht van de effectiviteit van jouw marketing campagnes.

Ons Portfolio

Hulp nodig met Google Ads voor B2B?

Wij begrijpen dat het voor sommige te veel kan zijn om ook zelf te gaan starten met Google Ads. Daarom helpen wij heel bedrijven die Google Ads uitbesteden aan ons. Wij zorgen ervoor dat de accounts en campagnes worden opgezet, maar nog veel belangrijker nog is het optimaliseren van de campagnes. Veel bedrijven kunnen het wel opzetten, maar het ontbreekt hen aan kennis op Google Ads te optimaliseren. ADoptimzir kan jou daar bij helpen! Dus wil jij meer leads met SEA? Dan ben jij bij ons aan het juiste adres!

Geïnteresseerd? Neem dan nu contact op!