Je bent nu al een tijd bezig met Google Ads en er lopen al diverse search campagnes en PMax campagnes. Maar je ziet dat de echte groei eruit is en dat je maar kleine stapjes maakt. Je focus nu vooral op de lower funnel en nu moet je de stap maken naar mid en upperfunnel. In Google Ads zijn daar verschillende campagnetype zoals Demand Gen en YouTube die je daarbij kunnen helpen. Om nog meer inzicht te krijgen wat je kan verwachten met een YouTube campagne, heeft Google Ads de Bereikplanner gemaakt. Hiermee krijg je inzicht hoeveel bereik je kan generen tegen bepaalde kosten en doelen. In dit blog leggen wij uit wat de Google Ads Bereikplanner is en hoe je dit kan inzetten voor jouw onderneming.
De Google Ads Bereikplanner is een essentiële tool voor adverteerders die inzicht willen krijgen in het potentiële bereik van hun videocampagnes op YouTube en andere Google netwerken. De tool helpt bedrijven bij het plannen van hun advertenties door prognoses te bieden over het aantal unieke gebruikers dat bereikt kan worden binnen een bepaald budget en tijdsbestek. Met de Bereikplanner kan je dus verschillende scenario’s maken die jouw inzicht geven om de juiste strategie toe te passen.
Met de Bereikplanner kun je:
De Bereikplanner kan bedrijven helpen bij het strategisch inzetten van advertentiebudgetten. Volg deze stappen om de tool effectief te gebruiken:
Wil je direct aan de slag? Volg deze stappen om de Bereikplanner op te zetten:
Zodra je ene plan hebt gemaakt, komen er verschillende data. Hieronder een aantal data waar je iets mee kan
Zodra je een plan hebt gemaakt, krijg je een overzicht van alle data. Dit geeft een globaal overzicht wat je kan verwachten als je ook daadwerkelijk gaat starten met deze campagne(s). Bij statistieken kan je nog switchen naar verschillende doelen.
Onder het overzicht heb je verschillende tabbladen waar je nog meer data kan inzien. Hier kan je onder andere kiezen uit bereik, views en conversies. Wij vinden het onderdeel ’trechter’ interessant. Hier kan je namelijk de flow zien van upper- naar mid- en dan naar lowerfunnel voor je conversies.
Je plan is klaar, maar je bent wel benieuwd wat er gaat gebeuren als je bijvoorbeeld het budget of bereik aanpast. Rechts verschijnt dan alle statistieken in je plan. Ieder statistiek kan je aanpassen naar jouw gewenste doel. Dus als je bijvoorbeel een budget van 35.000 hebt, dan kan je dit heir aanpassen. Alle andere statistieken worden daarna automatisch aangepast. Dit kan je ook bij de andere statistieken doen. Zo kan je heel snel de impact zijn van de veranderingen
In de andere tabbladen kan je de data ook aanpassen. Bijvoorbeeld bij bereik en conversies kan je het bolletje naar links of naar rechts slepen. Google gaat dan alle data herberekenen. Ook hier heb je dan snel een indicatie als je aantal datapunten aanpast. Google Ads geeft natuurlijk een indicatie en garandeert niet dat dit ook de werkelijk is. Je kan dit wel meenemen voor je doelen en hypotheses.
Door de Google Ads Bereikplanner strategisch in te zetten, kun je je advertentie-uitgaven optimaliseren en een groter publiek bereiken. Wil je hier hulp bij? Ons team bij Adoptimizr helpt je graag verder met het maximaliseren van je Google Ads-campagnes!