Veel klanten vragen aan wat voor budget moet je denken als je gaat starten met Google Ads? Dat is natuurlijk een terechte vraag, maar het antwoord is vaak lastiger dan je denkt. De Google Ads kosten bestaan uit verschillende onderdelen zoals kosten voor Google Ads en eventueel outsourcen van Google Ads. Van onze klanten kregen wij regelmatig vragen over het bepalen van een budget. Daarom hebben wij al deze vragen gebundeld en hieronder opgesomd.
Je kan met elke budget start. Het minimum budget is vanaf € 1,- per dag. Maar meestal red je het niet met dit bedrag. Er is dus niet echt een minimum startbudget voor Google Ads. Vele hang af van de doelen en de sector waarin jij werkt.
Dit is er bedrijf en sector verschillend. Voor het ene bedrijf kan € 100,- per maand voldoende zijn en voor het andere minimaal € 1.000,- per maand Meestal zijn wij effectieve Google Ads campagnes die minimala € 500,- per maand uitgeven
Een klein budget is ook afhankelijk van het doel. Wij spreken meestal van een klein budget als het budget rond de € 500,- / € 1.000 per maand per maand Maar in sommige sectoren is een klein Google Ads budget € 2.000 per maand. Dus ook hier is het afhankelijk van onder andere sector waar jij in zit.
Ook dit is ene lastige vraag, omdat sommige ondernemingen € 250,- per maand veel vinden en andere weinig. Een groot budget hangt af van d e producten en diensten die je verkoopt en de markt waar jij in zit. In sommige sectoren lopen de kliprijzen o tot ver boven de € 10,-!
Heb je een lokaal bedrijf, dan is het budget naar alle waarschijnlijkheid lager. Je richt je namelijk niet op hele het land, maar misschien alleen op een regio of een stad. Een lokaal bedrijf kan al genoeg hebben aan € 10,- per dag.
Dit kan je op verschillende manieren bepalen. Wij hebben hieronder een aantal voorbeelden:
Per campagne stel je een budget in. Dit kan per dag of per maand. Zo kan je een apart Google Shopping budget maken voor al jouw producten. En dit kan ook voor alle andere campagnetypes zoals, search en display. Voor remarketing kan je ook een apart budget instellen om mensen weer terug te halen naar jouw site. Kortom, per campagnetype en doel kan je een apart budget instellen.
Wij hebben het nu vooral gehad om ene budget samen te stellen voor Google Ads. Maar misschien heb je geen tijd of kennis om het allemaal zelf te doen. dan kan je het ook uitbesteden aan bijvoorbeeld een Google Adwords bureau of aan een SEA specialist. De kosten va99rieren afhankelijk van de werkzaam heden. Je kan het al uitbesteden voor € 100,- per maand, maar ook voor € 10.000,- Alles hangt af van de werkzaamheden die nodig zijn op de campagnes te optimaliseren.
Mocht jouw vraag over het bepalen van een Google Ads budget hier niet tussen staan en wil je die toch beantwoord hebben? Neem dan contact met ons op en wij helpen jou graag verder.