Socials:
Google Ads

Google Ads en Leadinfo: Samen naar meer leads

september 26, 2024

Leadinfo is de perfecte tool voor veel B2B bedrijven. Met Leadinfo kan je namelijk zien welke bedrijven op je website zijn geweest en welke kanalen zij hebben bezocht. Met deze inzichten kan jij acties maken richting deze bedrijven. Maar om Leadinfo nog beter in te zetten voor jouw b2b leadgeneratie, wil je ook gerichte campagnes opzetten. Dat kan natuurlijk met  Google Ads. Als Leadinfo partner hebben wij al vele bedrijven geholpen met het succesvol inzetten van Google Ads voor leadgeneratie.

Leadinfo koppelen met Google Ads

Om te achterhalen of jouw Google Ads campagnes succesvol zijn, moet je eerste Google Ads koppelen met jou Leadinfo account. Dit gaat vrij simpel en je moet maar een paar stappen zetten.  Leadinfo heeft namelijk een directe integratie gemaakt. Om leadinfo met Google Ads te connecten voer je onderstaande stappen uit

  • Stap 1: Log in op de portal van Leadinfo
  • Stap 2: Ga naar Instellingen
  • Stap 3: Selecteer onder integraties “Google Ads”.
  • Stap 4: Klik op “Verbind met Google Ads”.
  • Stap 5: Log in met je Google account en geef Leadinfo toestemming om je campagnes te beheren.

Je hebt nu Leadinfo met Google Ads verbonden.

Google Ads inzetten voor lead gen

Nu je de koppeling hebt gemaakt,. krijg je bij ieder bedrijf te zien via welke campagne men is binnengekomen en ook welk zoekwoord ze hebben gebruikt. Dit is natuurlijk heel handig om te analyseren of jouw campagnes daadwerkelijk interessante leads benaderd!

Jij wil natuurlijk niet iedere dag inloggen en in de tab “Inbox” kijken welke bedrijven op jouw site zijn geweest. Hiervoor kan je een rapportage maken, zodat je een overzicht hebt.

Rapportage opzetten

Als eerste kan je een rapportage maken van alle bedrijven die jouw site hebben bezocht via Google Ads. Op zo’n rapportage op te zetten doe je de volgende stappen:

  • Stap 1: Log in op de portal van Leadinfo
  • Stap 2: Ga naar Rapportage
  • Stap 3: Klik op  “Nieuwe Rapportage”.
  • Stap 4: Bij segment kies je voor “Specifieke bedrijven”.
  • Stap 5: Bij Regels kies je voor Medium: Paid Search en dan selecteer je Google Ads
  • Stap 6: Vervolgens kan je andere regels instellen, bijvoorbeeld minimaal aantal pagina’s bekeken, sessieduur of andere relevante parameters.

Nu je dit hebt ingesteld, wil je dit ook ontvangen. Daarvoor moet je een aantal velden invullen zoals email, onderwerp en frequentie. Zo kan je deze mail verzenden naar jouw collega’s die bijvoorbeeld in een specifieke branche zitten.

 

Segment kiezen

In Leadinfo kan je in de tab “Inbox” segmenteren. Dit is wellicht handig als je on-the-spot in Leadinfo bezig wilt zijn en even snel wat wil vinden. Op dit te doen zet je de volgende stappen.

  • Stap 1: Log in op de portal van Leadinfo
  • Stap 2: Ga naar Inbox
  • Stap 3: Aan de linkerkant staat Segmenten en daarnaast staat een “plus-teken”, kik hier op.
  • Stap 4: Klik op “Voeg filter toe”.
  • Stap 5: Selecteer Medium: Paid Search en dan selecteer je Google Ads

Nu verschijnen direct alle bedrijven die via Google Ads zijn binnengekomen.

Google Looker Studio integratie

De integratie met looker studio kan je via Looker studio doen of in Leadinfo. Beide mogelijkheden staan hieronder.

Voeg Leadinfo toe vanuit je bestaande Google Looker Studio Rapportage

  • Stap 1: Vanuit je Google Looker Studio Rapportage klik je op “Gegevens toevoegen”.
  • Stap 2: Zoek Leadinfo tussen de Google Connectors, klik op de koppeling en autoriseer data studio om de verbinding te maken.
  • Stap 3: Zodra je Looker Studio toegang hebt gegeven aan je Leadinfo data, selecteer de trackingcode die je wilt gebruiken en klik vervolgens op “Toevoegen”.
  • Stap 4: De data wordt direct toegevoegd aan je rapportage en kun je aan de slag met uitgebreide analyses.

Voeg Leadinfo toe aan Google Looker Studio vanuit Leadinfo

  • Stap 1: Navigeer in de portal naar “Instellingen” en selecteer “Google Looker Studio” aan de linkerkant.
  • Stap 2: Klik op “Verbind met Google Looker studio” om verwezen te worden naar de Google Data Studio Store.
  • Stap 3: Autoriseer Google Lokker Studio om toegang te krijgen tot jouw Leadinfo data en selecteer “Verbinden“.
  • Stap 4: Loop de dimensies en statistieken na in je rapportages. Dit is ook de stap waar je de namen en beschrijvingen kunt wijzigingen van een dimensie of statistiek.
  • Stap 5: Klik rechtsboven op “Maak rapport” en ga direct aan de slag met het maken van je rapportage!

Nu je de integratie hebt gemaakt, kan je aan de slag met jouw Looker dashboard. Gelukkig heeft Leadinfo al een dashboard gemaakt met belangrijke data en visuals. Klik hier voor de template en zorg ervoor dat jouw Leadinfo gegevensbron is gekoppeld. Vervolgens verschijnt al jouw dat in dit dashboard. Dit dashboard geeft jou en jouw klant al een goed overzicht van alle prestaties in Leadinfo. Natuurlijk kan je altijd nog andere gegevens toevoegen in het dashboard.

Met de koppeling tussen Google Ads en Leadinfo heb je nu beter inzicht welke bedrijven op jouw site komen en of de campagnes goed zijn ingesteld. Heb je hulp nodig van een een Google Ads bureau om meer leads te genereren? Wij staan voor jouw klaar!

Deel dit bericht