[vc_row][vc_column][vc_column_text]Google Ads wordt vooral ingezet door retailers en webshops. B2B bedrijven zijn altijd wat huiverig als het gaat om Google Ads. Zij denken vaak dat de potentiële klant niet via Google Ads te bereiken zijn. Fout!!! Er is heel veel mogelijk en daarom hebben wij een aantal punten op een rij gezet waarom SEA wel geschikt is voor de B2B markt.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]
Google Ads heeft heel veel mogelijkheden om leads binnen te halen. Maar voordat je gaat beginnen moet je eerste een goede strategie opstellen.
Dit is de basis om Google Ads voor B2B succesvol in te zetten. Want vaak spreken wij bedrijven die Google Ads hebben ingezet, maar dat er niks uitkwam. In veel gevallen komt het, doordat er geen goede strategie is en dat de campagnes niet goed waren ingesteld.
Als je alles in kaart hebt, dan kan je starten met Google Ads. Als eerste moet je starten met een zoekwoordonderzoek. Zo kom je erachter waar nu wordt opgezocht en op welke zoekwoorden je moet adverteren. Dit zoekwoord onderzoek kan je ook gebruiken om pagina’s aan te maken op je site. Deze pagina’s zijn niet alleen goed voor Google Ads, maar dit kan jou ook helpen om beter te scoren met SEO.
Verder kan je ook gebruiken maken van het Google Display Network. Dit kan op 2 manieren, namelijk targeting en retrgeting. Wij starten altijd met een remarketing campagne, omdat die succesvol zijn. Retargeting is in feite om nogmaals in beeld te komen bin jouw potentiële klant die al op jouw website is geweest. Zo kom je nog een keer in de picture om die alsnog over te halen om naar jouw website te gaan. de andere optie is targeting. met targeting ga je banners en/of video’s tonen aan een doelgroep die nog niet met jouw naam bekend is en nog niet op jouw site is geweest. Dit kost meestal wat meer tijd geld, omdat je hier mensen benader die nog in het begin van het aankoop proces zitten en nog aan het oriënteren zijn.
Naast Google Ads is er ook Microsoft Ads. Dit wordt veelal vergeten door veel bedrijven, omdat zij denken dat maar weinig mensen hier gebruik van maken. Maar Microsoft Ads is juist een geschikt marketingkanaal om B2B bedrijven te benaderen!
Maar waarom is Microsoft Ads dan zo’n interessant kanaal? Eigenlijk is dit vrij simpel. Ten eerste de meeste laptops en desktop computers zijn van Microsoft. Daarnaast word Microsoft Edge door veel van deze werknemer en stakeholders gebruikt. Zoek je via Edge, dan maak je automatisch gebruik van Bing.
De functionaliteiten en mogelijkheden zijn bijna hetzelfde als bij Google Ads. Zo kan je Search campagnes opzetten en kan je gebruik maken van het Microsoft Advertising Network. En wat alles nog makkelijker maakt, is dat je jouw Google Ads campagnes kan importeren in Microsoft Ads! Zo maak je altijd jouw campagnes in Google Ads en deze worden dan automatisch aangemaakt in Microsoft Ads. Het enige wat je dan nog moet doen is vooral de prestaties in de gaten houden en die te optimaliseren.
Google Ads en Microsoft Ads zijn zeker een optie voor B2B bedrijven om te starten met leadgeneratie, maar waar en hoe moet je nu beginnen? Allereerst moet je een aantal vragen stellen
Kan je op al deze vragen antwoorden met Ja? Dan kan je direct starten met SEA voor jou bedrijf! Moet je op één of meerdere vragen beantwoorden met Nee? Dan is dat ook geen probleem, want dan kunnen wij jou begeleiden om als nog overal met ja te beantwoorden
Heb jij een B2B onderneming en wil je jouw Google Ads beheer uitbesteden? Neem dan nu contact met ons op.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][contact-form-7 id=”391″][/vc_column][/vc_row]