Mensen vinden jouw webshop, maar converteren niet. Natuurlijk wil je dan op het netvlies blijven en dat doe je met retargeting. Maar je wilt niet dat ze zomaar een aantal producten te zien krijgen, maar alleen de producten die zij ook daadwerkelijk hebben gezien. Om dit voor elkaar te krijgen, moet je de Google Tag instellen (voorheen Google Ads Remarketing Tag). In dit artikel leggen wij uit hoe je de tag moet instellen met behulp van Google Tag Manager.
Wat is de Google (Ads Remarketing) tag
Met de Google-tag kan je alles meten op jouw website. Alle bezoekers, pagina’s en conversies kan je hierdoor meten. Daarnaast kan je nu alle gegevens ook doorsturen naar andere Google producten waaronder Google Ads. Hierdoor kan je bijvoorbeeld doelgroepen en conversies doorsturen die je in Google Ads weer kan gebruiken.
Google (Ads Remarketing) Tag instellen
Om de Google Tag in te stellen gebruiken wij Google Tag Manger. Hieronder leggen wi ij uit hoe je de Google Tag in Google tag Manager installeert.
Ga naar uw Google Ads Account
Klik rechtsboven op het gereedschapsicoon
Ga naar ‘Gedeelde bibliotheek’ en klik op Doelgroep beheer.
Aan de linkerkant klik je op Uw gegevensbronnen.
Klik in de kaart Google Ads-tag op Tag instellen
Bij Remarketing selecteer je “Verzamel gegevens over specifieke acties die mensen op uw website hebben uitgevoerd om gepersonaliseerde advertenties te tonen.”
Selecteer het bedrijfstype wat voor jou van toepassing is.
Klik op “Opslaan en doorgaan”.
Selecteer “Google Tag Manager gebruiken’
Mocht je geen gebruik van Google Tag Manager dan selecteer je “De tag zelf installeren”. Hier zie je de code die je dan hardcoded in de head moet plaatsen.
Vervolgens kopieer je de Conversie-ID.
Ok nu hebben wij alles in Google Ads ingesteld en nu moeten wij dit nog in Google Tag Manger. Hieronder de stappen die je moet doorlopen
Ga naar jouw Google Tag Manager Account en selecteer de juisteGa container.
Ga naar “Tags” en klik op “Nieuw”
Bij tag Configuratie kies je voor “Google Ads Remarketing”
Bij Conversie-ID plak je de Conversie ID die je in Google Ads hebt gekopieerd.
Vervolgens zet je ook een vink bij “Send dynamic remarketing event data”.
Bij Triggers selecteer je All pages. De tag moet op ieder pagina worden geactiveerd.
Klik op Opslaan
Vervolgens klik je op Verzenden en de tag staat Live.
Nu is het even wachten totdat alle data wordt verzameld.
Wil jij ook meer conversies door het inzetten van retargeting? Wij zijn hét SEA Bureau die verder helpen, dus neem nu contact op!