Mensen vinden jouw webshop, maar converteren niet. Natuurlijk wil je dan op het netvlies blijven en dat doe je met retargeting. Maar je wilt niet dat ze zomaar een aantal producten te zien krijgen, maar alleen de producten die zij ook daadwerkelijk hebben gezien. Om dit voor elkaar te krijgen, moet je de Google Tag instellen (voorheen Google Ads Remarketing Tag). In dit artikel leggen wij uit hoe je de tag moet instellen met behulp van Google Tag Manager.
Met de Google-tag kan je alles meten op jouw website. Alle bezoekers, pagina’s en conversies kan je hierdoor meten. Daarnaast kan je nu alle gegevens ook doorsturen naar andere Google producten waaronder Google Ads. Hierdoor kan je bijvoorbeeld doelgroepen en conversies doorsturen die je in Google Ads weer kan gebruiken.
Om de Google Tag in te stellen gebruiken wij Google Tag Manger. Hieronder leggen wi ij uit hoe je de Google Tag in Google tag Manager installeert.
Bij Remarketing selecteer je “Verzamel gegevens over specifieke acties die mensen op uw website hebben uitgevoerd om gepersonaliseerde advertenties te tonen.”Ok nu hebben wij alles in Google Ads ingesteld en nu moeten wij dit nog in Google Tag Manger. Hieronder de stappen die je moet doorlopen

Nu is het even wachten totdat alle data wordt verzameld.
Wil jij ook meer conversies door het inzetten van retargeting? Wij zijn hét SEA Bureau die verder helpen, dus neem nu contact op!