Socials:
Google Ads

Google Ads Uitbesteden: Marketingbureau of Freelancer?

juli 5, 2022

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

Google Ads Uitbesteden: Marketingbureau of Freelancer?

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]Je wilt starten of ben al bezig met Google Ads, maar je weet niet hoe je dit verder moet opzetten en optimaliseren. Dus je gaat op zoek naar iemand die jou kan helpen. Er zijn genoeg aanbieders die jouw Google Ads wilt beheren en optimaliseren. Er zijn talloze online marketing bureaus, maar ook talloze freelancer. Maar moet je nu kiezen voor een bureau of freelancer?[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]Het is altijd lastig om een goede partner om zaken uit te besteden aan een andere partij. Google Ads is vaak een belangrijk onderdeel in de algehele marketingstrategie en in heel veel gevallen gaat het om veel geld. Als je op het punt bent gekomen om je Google ads uit te besteden, dan wil e een goede partner vinden dit jouw daarbij gaat helpen. Maar kies je dan voor een online marketing bureau met SEA specialisten of kies je dan toch voor een SEA Freelancer?

Google Ads uitbesteden Online Marketing Bureau

Veel bedrijven kiezen ervoor om Google Ads uit te besteden aan een online marketing bureau. Meestal kiest men voor een bureau, omdat je dan vaak alle online marketing bij één bedrijf weg legt. Maar je kan ook kiezen voor een SEA bureau.

Voordelen

  • Veel kennis in huis
  • Snel kunnen opschalen
  • Vaak meer dan alleen Google Ads

Nadelen

  • Een starter kan met jouw campagnes aan de slag, wat niet altijd de beste
  • Hoog uurtarief

Google Ads uitbesteden Freelancer

Naast een online marketing bureau kan je ook een SEA Freelancer inschakelen voor Google Ads. De keuze voor een freelancer is vaak omdat met een echte specialist wilt hebben die hier mee aan de slag kan gaan.

Voordelen

  • Nauw contact
  • Heeft meestal jaren ervaring
  • Uurtarief is vaak iets voordeliger dan bij een bureau

Nadelen

  • Bij uitbreiding naar andere kanalen, moet je vaak een andere freelancer inschakelen.
  • Vol=vol, dat wil zeggen dat er niet altijd ruimte is voor opschaling

Conclusie

Het blijft een gevoels- en vertrouwenskwestie. Zowel en bureau als een Google Ads freelancer heeft zo zijn voor- en nadelen. Ga daarom altijd in gesprek met meerdere bureaus en freelancers en kijk ook naar de trackrecord. Eventueel is het interessant om bij een partij al jouw online marketing campagnes uit te besteden.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Deel dit bericht