Ad Score is een belangrijke KPI binnen online adverteren en staat voor ad score. Het geeft inzicht in de prestaties van je campagnes en helpt bij het optimaliseren van je resultaten. Kwaliteitsscore en CPC zijn een onderdeel van je Ad Score. Het is dus belangrijk dat die ook goed zijn.
Ad Score gebruik je om te analyseren hoe goed je advertenties presteren. Het helpt je bij het nemen van beslissingen over biedingen, targeting en advertentie-inhoud. Voor Google Ads kan je een score tussen de 1-10 krijgen. Waarbij 1 slecht is en 10 heel goed.
Ad Score = Relevantie × Kwaliteit × Bieding (verschilt per platform)
Ad Score heeft een flinke impact op je CPC. Zo kan het zijn dat degen die op de eerste positie staat, minder voor ene klik moet betalen dan degene die op positie 2 staat. Dit heeft dus allemaal te maken met de Ad Score.
Stel je draait een campagne en ziet dat je ad score stijgt of daalt. Dat kan direct invloed hebben op je rendement of de zichtbaarheid van je advertenties. Meten is weten, en ad score is daarin een essentiële factor.