Socials:

View-through-conversie

Wat is View-through-conversie?

View-through-conversie is een belangrijke KPI binnen online marketing en staat voor een conversie die plaatsvindt nadat iemand een advertentie heeft gezien, maar er niet op heeft geklikt. Het helpt bij het beoordelen van campagnes en prestaties.

Waar kan je View-through-conversie voor gebruiken?

View-through-conversie gebruik je om marketinginspanningen te meten, te verbeteren of strategische beslissingen te nemen. VTR gebruik je meestal bij Display en YouTube campagnes waarbij branding eerst centraal staat. Vervolgens kan je met view-through-conversie meten of de campagnes ook tot een conversie hebben geleid op een later tijdstip.

Hoe bereken je View-through-conversie?

De berekening van view-through-conversie hangt af van de context, maar het wordt vaak automatisch weergegeven in rapportages of dashboards.

Een voorbeeld van View-through-conversie

Stel dat je een campagne draait en je view-through-conversie stijgt of daalt. Dit kan directe impact hebben op de efficiëntie en winstgevendheid van je advertenties.

Wil jij meer conversies?