[vc_row][vc_column][vc_column_text]
In PMax kan je afbeeldingen toevoegen die in Display en Youtube worden gebruikt. Maar welke afbeeldingen ga je gebruiken of heb je geen sfeerafbeeldingen? Of heb jij geen inspiratie meer om kwalitatieve goede koppen en beschrijvingen te maken? Dit probleem lost Google nu op met generative AI voor Performance Max. Met de nieuwe AI-aangedreven functies in Performance Max kan jij nu creatieve koppen, beschrijvingen en afbeeldingen genereren en verbeteren.
Klink natuurlijk allemaal leuk generatieve AI ( generatieve kunstmatige intelligentie) maar wat is het nu eigenlijk? Generative AI betekent dat jij gebruik gaat maken van kunstmatige intelligentie om originele media zoals tekst, afbeeldingen, video of audio te genereren. Kortom, je gaat een ‘systeem’ een opdracht geven om voor jouw content te creĆ«ren. Bekende AI-tool zijn ChatGPT, Bard, DALL-E en Midjourney. Via deze tool kan jij opdrachten/prompt geven, zodat er unieke content wordt gemaakt.
Nu weet jij wat generatieve AI is en wil jij dit ook direct gaan toepassen. Alle assets kan je maken in de AI-tools, maar Google Ads kan jou ook direct helpen. In PMax kan jij nu namelijk zelf AI content maken door middel van Automated created assets (ACA). Met een paar handelingen heb jij unieke en creatieve content gemaakt en daar ben jij nu niet uren mee bezig!
Om te starten met ACA ga je eerste de link plaatsen waarvoor je advertenties wil maken. Google scant deze pagina en maakt direct een aantal koppen, beschrijvingen en voorbeelden van afbeeldingen. Nu heb je al een goede basis om verder te gaan met je advertentie, maar je bent nog niet tevreden. Vervolgens kan je met Google chatten om verbeteringen door te voeren. Door gebruik te maken van de conversational experience met Google AI, zorg jij voor nog betere en unieke content.
De koppen en beschrijvingen he je nu laten maken door de Google AI. Nu is het tijd voor de afbeeldingen. Google gebruikt de afbeeldingen die op jouw site staan. Maar misschien ben je niet tevreden met de afbeeldingen, omdat dit bijvoorbeeld alleen statische product afbeeldingen zijn. je kan dan een afbeeldingen selecteren of uploaden en door Google AI laten aanpassen. Stel je voor je hebt een kerstactie, maar dit komt niet overeen met de afbeeldingen die je nu hebt. Je kan dat aan Google de opdracht geven op de achtergrond aan te passen naar de gewenste kerstsfeer.
Om optimaal gebruikt te maken van conversational experience hebben wij een aantal tips die jou helpen betere content te late maken door Google AI.
Denk ook aan het volgende
Voor veel bedrijven biedt deze optie veel meer mogelijkheden en dan vooral om snel op te schalen. Wij zien hier ook de voordelen van in. Echter kijken wij wel kritisch naar deze uitingen, omdat de uitingen misschien niet meer ‘uniek’ zijn. Google zegt wel dat iedere uiting uniek is. Voor veel bedrijven is dit zeker een eerste goede stap om te starten. Maar wil jij echt unieke en creatieve content, dan is het altijd goed om met een creative agency/freelancer samen te werken.
De toevoeging van generatieve AI in PMax geeft dus nog meer voordelen om te starten met Google Ads. Maar vind jij het lastig of moeilijk om dit allemaal zelf te doen? ADoptimizr optimaliseert al jaren Google Ads campagnes voor verschillende bedrijven. Wil jij vrijblijvend advies om jouw sea uit te besteden en hoe wij jou kunnen helpen met optimaliseren van onder andere Google Ads? Neem dan nu contact met ons op![/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][contact-form-7 id=”391″][/vc_column][/vc_row]