Performance Max is het paradepaardje van Google. Daarom blijft Google hier geld en tijd instoppen. Voor veel webshops is PMax een goede campagnetype. Met de focus op Google Shopping geeft dit dus voor veel webshops een impuls voor de verkopen. Maar heb je alleen een fysieke winkel, dan miste Performance Max toch wat kracht. Maar dit is nu voorbij met Performance Max Store Goals.
Performance Max is een campagnetype waarmee je op verschillende Google kanalen gaat adverteren. Waar je voorheen verschillende campagnes moest opzetten, kan dit nu via een campagne. Met Performance adverteer je direct op de kanalen Search, Shopping, Display, YouTube en Discover.
Als fysieke winkel wil je een campagne die gericht is om winkelbezoeken te meten. Dit kan je doen met de regulier PMax campagne waarbij je store visits als conversiedoel mee neemt. Dit is prima om mee te starten, maar hiermee focus je niet totaal op het doel. Daarnaast verschijnt er geen advertentie die gericht is op winkelbezoeken en bij PMax for Store Goals zie je dat wel.
Met PMax voor lokale winkelbezoeken is het belangrijk dat het Google Business profiel goed is opgezet. De winkel(s) die hierin staan, worden namelijk gebruikt ter promotie.
Zoals in bovenstaand voorbeeld, zie je dat het Google Business profiel wordt gebruikt ter promotie. Dit advertentietype is extra ten opzichte van de reguliere PMax campagnes. Zodra je op deze advertentie klikt, opent het bedrijfsprofiel.
Nu we weten welke advertentie er worden getoond, wil je dit nu ook gaan opzetten. Volg onderstaande stappen om jouw PM for Store Goals op te zetten of bekijk de video van Google Ads Tutorials.
Om echt aan de slag te gaan met PMax voor Store Goals, hebben wij een aantal tips:
Wil jij ook meer winkelbezoeken? ADoptimizr is hét performance marketing bureau die jouw Google Ads laat schitteren!