[vc_row][vc_column][vc_column_text]
Met Performance Max kan je vanuit 1 campagne op alle Google kanalen adverteren. Dit heef natuurlijk een groot voordeel dat je geen specifieke campagnes meet hoeft op te zetten per kanaal. Maar hierdoor raak je ook de ‘controle’ kwijt waar jij wél wilt adverteren. Voor veel webshops zijn Shopping advertenties het belangrijkste kanaal voor omzet. Je kan een standaard shopping campagne opzetten, maar het is nu ook mogelijk om een Shopping ads only campagne in PMax op te zetten.
Je vraag je nu waarschijnlijk af waarom je een PMax campagne moet opzetten met alleen Shopping ads. Want je kan ook ‘gewoon’ en Shopping campagne. Je kan inderdaad alleen een Shopping campagne opzetten, maar Performance Max geeft je meer opties en targetting mogelijkheden.
Het grootste voordeel van PMax ten opzicht van een normale Shopping campagne is dat je ene doelgroepsignaal kan toevoegen. In een reguliere Shopping campagne heb je geen controle, maar met een doelgroepsignaal heb je dat voor ene deel wel. Zo kan je een een doelgroepsignaal maken met jouw belangrijkste zoekwoorden. Of alleen richten op een bepaalde doelgroep die interesse hebben.
Hieronder een stappenplan om een campagne op te zetten met alleen shopping advertenties.
De ads worden nu alleen in Google Shopping getoond!
Wil jij ook meer uit Performance Max halen? Neem dan contact met ons![/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][contact-form-7 id=”391″][/vc_column][/vc_row]