Profitmetrics

Logo Profitmetrics

Het is natuurlijk goed om te sturen om het verhogen van de conversies of conversiewaarde. Of het juist verhogen van de ROAS of verlagen van de CPA. Maar zijn de campagnes dan ook winstgevend. Ieder bedrijf heeft namelijk te maken met diverse kosten zoals, transport, warehouse, marketing etc. Om deze kosten mee te nemen in jouw campagnes gebruiken wij Profitmetrics. Met Profitmetrics sturen wij al deze data direct door naar de verschillende platformen. Dit geeft ons inzicht welke campagnes rendabel zijn en welke niet. Met Profitmetrics maken wij winstgevende advertentie campagnes.

Van ROAS naar POAS

Jarenlang hebben de meeste sea marketeers de campagnes geoptimaliseerd naar ROAS of CPA. En dit was zeker een goede strategie. Dit komt ook doordat er toen nog geen andere data beschikbaar was. Maar al snel kwam er ook vragen om de campagnes winstgevend te maken. Producten met een lage marge werden weel verkocht en de ROAS was ook goed. Echter, de klant hield niet veel meer marge over. Daarom wordt er nu steeds meer op POAS (Profit On Ad Spend) gestuurd. Daarbij ligt dus niet de focus op conversiewaarde maar juist op marge. Door allerlei kosten te integreren, krijg je meer inzicht in welke producten en diensten nu ook daadwerkelijk geld opleveren. Door Profitmetrics te gebruiken krijg je hier inzicht en kan je opschalen op de producten die veel winst opleveren en juist afschalen op producten en dienst die niks opleveren, maar alleen geld kosten. Voor onze klanten gebruiken wij steeds vaker Profitmetrics om te schakelen van ROAS naar POAS.

foto_bart_vierkant

Plan van Aanpak

Stap voor stap werken naar het optimale resultaat

Connectie

Connectie maken tussen Profitmetrics en accounts

Opzetten

Profitmetrics opzetten

Doorsturen en opzetten

Alle data doorsturen naar de platformen en opzetten van nieuwe conversiedata

Sit back and relax

Meer winstgevende campagnes

Wat is Profitmetrics?

ProfitMetrics is een tool die is gemaakt om de winstgevendheid van onder andere Google Ads, Microsoft Ads en Meta Ads in kaart te brengen en om die vervolgens te verbeteren. Met Profitmetrics ga je de campagnes sturen op POAS ipv ROAS. Om de POAS te berekenen moet je ook zoveel mogelijk kosten weten. Het start met de inkoopkosten van een product en vervolgens alle andere kosten die je aan een product kan koppelen. Dus bijvoorbeeld ook de verzenkosten, voorraadkosten, betaalkosten etc. Zodra je al deze kosten hebt, kan je vervolgens de POAS berekenen. Profitmetrics maakt ook gebruik van server side tagging waardoor de conversies snel en direct worden bijgehouden.

Ons Portfolio

Winstgevende campagnes met Profitmetrics uitbesteden aan een expert

Als Profitmetrics partner weten wij hoe wij de beste winstgevende sea campagnes moeten implementeren. Wij zorgen ervoor dat alle kosten worden ingeladen en op een correcte manier naar de kanalen wordt gestuurd. En als jij meer kosten kan implementeren om de marge te berekenen, dan kunnen wij alle advertenties nog beter optimaliseren! Kortom heb je een webshop met veel conversies en wil je meer winst maken? Zoek dan niet verder want ADoptimizr is het online marketing bureau die een bewezen track record heeft met het implementeren een Profitmetrics!

Geïnteresseerd? Neem dan nu contact op!