[vc_row][vc_column][vc_column_text]
Wil jij weten wat de effecten zijn als je bijvoorbeeld de ROAS naar boven of naar beneden bijstelt? Dit kan je zien door gebruikt de maken van de Google Ads Prestatieplanner. Met de Google Ads prestatieplanner krijg jij inzichten wat er gaan gebeuren als je bijvoorbeeld de ROAS of CPA gaan aanpassen. Stijgen of dalen mijn kosten en wat gebeurd er met de omzet? Kortom de Google Ads Prestatieplanner geeft een goed beeld wat er gaan gebeuren als je aanpassen gaat aanbrengen. De Prestatieplanner geeft een verwachting op. Staar jezelf dus niet helemaal blind op de uitkomsten, maar gebruik deze data als informatie om aanpassingen te doen.
Om de Google Ads prestatieplanner te gebruiken, moet je eerst een plan maken. Om dit te doen ga je naar Tools & Instellingen -> Planning -> Prestatieplanner en vervolgens klik je op ‘Nieuw plan maken’. Vervolgens krijg je onderstaand scherm te zien.
Het plan is onderverdeeld in 3 groepen
Het plan is gemaakt en nu wil je natuurlijk weten wat de effecten zijn op jouw campagnes. Je krijgt 2 overzichten te zien, namelijk Prognose Verkennen en Prestaties vergelijken. Beide overzicht leggen wij hieronder uit.
Onderstaand scherm krijg je te zien, zodra je een plan hebt gemaakt. Onder de afbeelding leggen wij uit wat je nog kan aanpassen en wat je met deze dat kan gaan doen.
Allereerst kan je bovenaan nog wijzigingen maken in het plan. Geeft dit plan een naam (bijvoorbeeld de campagnetype) of selecteer de juiste campagnes. Daarnaast kan je ook de tijdperiode aanpassen. Maar de belangrijkste aanpassing is het doel wat je kan aanpassen. In bovenstaand voorbeeld kan je de ROAS aanpassen. Zodra je de doelstelling gaat aanpassen, krijg jij direct een nieuw overzicht met alle data.
In het onderdeel Prognose verkennen, zie je een lijn grafiek die aangeeft wat de verwachte kosten en in dit geval de verwachte omzet zal zijn. Hier zie je dus ook het verschil tussen de bestaande instelling en de prognose. Dit geeft al en goed beeld wat er gaat gebeuren als je de doelstelling gaat aanpassen.
Helemaal onderaan staan ook de effecten per campagne. In dit voorbeeld is er maar één campagne geselecteerd. Maar heb je meerdere campagnes geselecteerd, dan zie je wat de effecten per campagne zijn.
Wil je specifiek weten wat er gaat gebeuren met de aanpassing, dan kan je in de Googel Ads prestatieplanner naar het tabje Prestaties vergelijken. Hier kan je de prestaties vergelijken met eerdere prestaties, bestaande instellingen en geplande instellingen.
In bovenstaand voorbeeld krijg je een goed beeld wat er gaat gebeuren als je de ROAS gaat aanpassen. In dit voorbeeld zie je dat een verlaging van de ROAS tot meer kosten gaat leiden, maar waarschijnlijk ook meer omzet gaat opleveren. Door deze inzichten krijg jij een goed beeld wat er gaat gebeuren als de doelstelling worden aangepast. De Google Ads prestatieplanner kan je dus gebruiken om bijvoorbeeld een overzicht te krijgen over de te verwachte kosten. Dit kan je dan meenemen in jouw marketingplan om de groei te gaan realiseren.
Google Shopping moet je inzetten als je een webshop hebt. Maar misschien vind jij het lastig of moeilijk om dit allemaal zelf te doen? ADoptimizr optimaliseert al jaren Google Shopping campagnes voor verschillende bedrijven. Wil jij vrijblijvend advies om jouw Google Ads campagnes uit te besteden en hoe wij jou kunnen helpen met optimaliseren van onder andere Google Ads? Neem dan nu contact met ons op![/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][contact-form-7 id=”391″][/vc_column][/vc_row]