Socials:
google search

Welke tekstadvertenties zijn er voor Google Ads

juli 17, 2020

Welke tekstadvertenties zijn er voor Google Ads

[vc_row][vc_column][vc_column_text]Je staat op het punt om je eerste Google campagne op te zetten. Uiteindelijk heb je ervoor gekozen om te starten met Google Search. Dat betekent dat je tekstadvertenties moet gaan maken. Nu blijken er verschillende mogelijkheden te zijn. Welke advertentietypes zijn er en want kan je ermee?[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

Welke tekstadvertenties zijn?

Er zijn 3 belangrijke tekstadvertentietypes die je voor Google Search kan inzetten. Dit zijn uitgebreide tekstadvertenties, dynamische zoekadvertenties en responsieve zoekadvertenties.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

Uitgebreide Tekstadvertenties

De ‘standaard’ tekstadvertenties zijn tegenwoordig de uitgebreide tekstadvertenties, ook wel Expanded Text Ads (ETA) genoemd. Deze uitgebreide advertenties vervangen de normale tekstadvertenties. De voordelen van de uitgebreide tekstadvertenties zijn:

  1. Je kan nu 3 titels invoeren in plaats van 2
  2. Je kan nu 2 beschrijvingen toevoegen van elk 90 karakters in plats van 1 veld.
  3. Je hebt de mogelijkheid om 2 weergaven paden te tonen in plats van 1
  4. De uitgebreide tekstadvertenties zijn geoptimaliseerd voor mobiel.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_single_image image=”1718″ img_size=”full”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]De uitgebreide tekstadvertenties is een must have voor iedereen die tekstadvertenties inzet. Zodra je deze advertenties aanmaakt, is het belangrijk dat je per advertentiegroep minimaal 3 advertenties aanmaakt. Door verschillende advertenties aan te maken, kan je testen welke advertenties wel en niet werken. Vervolgens kan je meer nieuwe advertenties aanmaken die je kan testen. Andere voordelen van dit advertentietype zijn:

  1. Met dit advertentietype heb je veel vrijheid
  2. Jij bepaalt hoe de advertentie eruit komt te zien.
  3. Mogelijkheid voor diverse ad customizers

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]

Dynamische zoekadvertenties

Dynamische zoekadvertenties, ook wel Dynamic Search Ads (DSA) genoemd, kan je alleen gebruiken bij een DSA campagne. De vrijheid bij het maken van deze advertentie is zeer beperkt. De titel en url worden namelijk dynamisch ingevuld door Google. Googel gebruikt jouw website om de titels en url’s  in te vullen.Jij hebt alleen de mogelijkheid om 2 beschrijvingen in te vullen van ieder 90 tekens, Ook hier geldt dat je minimaal 3 advertenties moet aanmaken per advertentiegroep.[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_single_image image=”1615″ img_size=”full”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]

Responsieve Zoekadvertentie

Responsieve zoekadvertenties, ook wel Responsive Search Ads (RSA) genoemd, is het nieuwe parade paardje van Google. Met deze tekstadvertentie geef je de controle volledig uit handen. Google gaat zelf de advertenties aanmaken. Het enige wat jij moet doen, is een aantal titels en beschrijvingen instellen. Vervolgens gaat Google tekstadvertenties samenstellen. Google gaat dan de advertenties optimaliseren en alleen de juiste combinaties van titels en beschrijvingen weergeven. Hieronder een aantal tips voor het instellen van Responsive Search Ads:

  1. Minimaal 6 titel
  2. Minimaal 4 beschrijvingen
  3. Zorg er voor dat het keyword in sommige titels staat.
  4. Gebruik dynamic keyword insertion {KeyWord:}

Responsieve zoekadvertenties worden vaak naast de uitgebreide tekstadvertenties toegepast. Het is daarom aan te raden om per advertentiegroep 1 RSA advertentie te maken en minimaal 3 ETA advertenties.

[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/2″][/vc_column][/vc_row]

Deel dit bericht