[vc_row][vc_column][vc_column_text]
Google ads zit vol met automatisering. Of het nu gaat om automatisch bieden of advertenties die automatisch worden aangemaakt. Naast deze automatisering is het ook mogelijk dat Google een deel van jouw beheer in handen neemt en dat dat kan met Google Ads auto-apply (Automatisch aanpassen). Maar wat kan Google allemaal voor jouw automatisch aanpassen en moet je dit wellen? in dit blog leggen wij uit wat dit precies is en geven wij advies wat je wel e niet moet doen.
Allereerst willen wij weten wat Google Ads auto-apply nu precies is. Met deze tool gaat Google automatisch aanpassingen doen in jouw account. Of het nu gaat om de advertenties, zoekwoorden of conversies, Google kan dit nu voor jou doen. Dit kan kan jou helpen om het account te beheren en te optimaliseren.
Nu je weet wat Google Ads auto-apply is, wil je natuurlijk weten waar je dit kan vinden en hoe je dit kan aanpassen Om naar Google Ads auto-apply te gaan ga je naar het beginscherm/overzichtspagina van de Google Ads interface. Vervolgens ga je naar Aanbevelingen en klik je recht op Automatisch toepassen. Hier kan je nu diverse ‘optimalisaties aan- of uitzetten. Dit is onderverdeeld in advertenties onderhouden en bedrijf laten groeien. Wij leggen uit wat het is en wat je kan doen.
De eerste Google Ads aanbevelingen om te automatiseren zijn om de advertenties te onderhouden. Met deze automatische toepassingen zorg je ervoor dat bijvoorbeeld je zoekadvertenties worden aangemaakt of zoekwoorden worden toegevoegd/verwijderd. Automatisch overbodige zoekwoorden verwijderen is bijvoorbeeld recommendation die je kan gebruiken. Maar er zijn ook automatische toepassingen die wij niet zouden gebruiken zoals geoptimaliseerde targeting en de manier waarop je conversies bijhoudt. Deze suggesties hebben namelijk een hele grote impact om de prestaties van jouw Google Ads campagnes.
In het onderdeel bedrijf laten groeien is er een lijst met aanbevelingen die ervoor zorgen dat je meer wordt getoond en meer conversies kan krijgen. Je kan bijvoorbeeld overal automatisch brede zoekwoord toevoegen voor meer zichtbaarheid. Met de Google ads auto-apply efficiƫnter bieden met conversie maximaliseren zorg je ervoor dat alle campagne om conversie maximaliseren staat. Deze aanbevelngen hebbn een hele grote impact om jouw prestaties. Dus denk eerst heel goed na of je dit wel zou willen toepassen.
Dit kan per account verschillen, maar wij doen dit bijna niet bij onze klanten. De enige automatisch aanpassen suggesties die wij voor onze klanten gebruiken zijn Responsive zoekadvertenties toevoegen, overbodige zoekwoorden verwijderen en conflicterende zoekwoorden uitsluiten. Vooral de suggesties bij bieden doen wij niet toepassen bij klanten, omdat wij daar slechte ervaringen mee hebben. Kortom, ons advies is om dit niet aan te zetten, mar alleen de aanbevelingen die wij net hebben benoemd.
Google Shopping moet je inzetten als je een webshop hebt. Maar misschien vind jij het lastig of moeilijk om dit allemaal zelf te doen? ADoptimizr optimaliseert al jaren Google Shopping campagnes voor verschillende bedrijven. Wil jij vrijblijvend advies om jouw ads uitbesteden en hoe wij jou kunnen helpen met optimaliseren van onder andere Google Ads? Neem dan nu contact met ons op![/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][contact-form-7 id=”391″][/vc_column][/vc_row]