Blog

Server Side Tagging: Wat is het en waarom moet je het implementeren

Server Side Tagging: Wat is het en waarom moet je het implementeren Server side tagging is nu niet meer weg te denken in online marketing. Het belooft meer controle, betere prestaties en verbeterde privacybescherming. Maar wat houdt server side tagging precies in, en waarom zou elke marketeer zich hierin moeten verdiepen? In dit artikel leggen […]

Google Ads optimaliseren: Waar moet je opletten en nog een aantal tips

Google Ads optimaliseren: Waar moet je opletten en nog een aantal tips Jouw Google Ads campagnes staan live en de eerste bezoeken en conversies komen binnen. Maar nu begint pas het echte werk, namelijk het optimaliseren van jou Google Ads campagnes. Maar ja, waar moet je nu beginnen met optimaliseren? Om dit voor jou wat […]

Demand Gen campagne opzetten en tips

In 2023 werd Demand Gen geïntroduceerd als een nieuwe campagnetype binnen Google Ads. Demand Gen wordt ook gezien als de opvolger van Discovery Ads. Met een Demand Gen wordt de AI van Google weer optimaal gebruikt. In veel opzichten lijkt Demand Gen vele op Performance Max, maar er zijn toch een aantal andere mogelijkheden. In […]

Uitsluitingszoekwoorden toepassen in je Google Ads strategie

Wat zijn uitsluitingszoekwoorden? Met uitsluitingszoekwoorden kan je zoekwoorden toevoegen waar je niet op gevonden wilt worden. Door gebruikt te maken van uitsluitingszoekwoorden zorg je ervoor dat je account gezond en efficiënt wordt. Je kan namelijk zoekwoorden uitsluiten die niet renderen of waarmee je niet geassocieerd wilt worden. Net als bij het opzetten van zoekwoorden, kan […]

Google Ads auto-apply een vloek of een zegen?

Google Ads auto-apply een vloek of een zegen? Google ads zit vol met automatisering. Of het nu gaat om automatisch bieden of advertenties die automatisch worden aangemaakt. Naast deze automatisering is het ook mogelijk dat Google een deel van jouw beheer in handen neemt en dat dat kan met Google Ads auto-apply (Automatisch aanpassen). Maar [...]

Microsoft Multimedia Ads inzetten en wat is het?

Microsoft Ads biedt heel veel mogelijkheden met adverteren. Dit vaak vergeten sea instrument kan toch een welkome extra omzet opleveren Daarnaast zijn er in Microsoft Ads ook advertentiemogelijkheden die je niet in Google Ads hebt. Eén van die mogelijkheden zijn Multimedia ads. Met Multimedia Ads trek je door middel van afbeeldingen de aandacht van jouw […]

Wat is de Google Ads prestatieplanner en hoe zet je die in?

Wat is de Google Ads prestatieplanner en hoe zet je die in? Wil jij weten wat de effecten zijn als je bijvoorbeeld de ROAS naar boven of naar beneden bijstelt? Dit kan je zien door gebruikt de maken van de Google Ads Prestatieplanner. Met de Google Ads prestatieplanner krijg jij inzichten wat er gaan gebeuren [...]

5 tips om Google Shopping content te optimaliseren

5 tips om Google Shopping content te optimaliseren Google Shopping is voor veel webshopeigenaren het belangrijkste kanaal voor inkomsten. Daarom is het ook van belang dat je goed rankt/vindbaar bent in Shopping. Om dit te verbeteren hebben wij 5 tips opgesteld om beter vindbaar te zijn in Shopping. En betere vindbaarheid zorgt dus ook voor [...]

Niet creatief? Performance Max komt nu met generative AI met conversational experience

Niet creatief? Performance Max komt nu met generative AI met conversational experience In PMax kan je afbeeldingen toevoegen die in Display en Youtube worden gebruikt. Maar welke afbeeldingen ga je gebruiken of heb je geen sfeerafbeeldingen? Of heb jij geen inspiratie meer om kwalitatieve goede koppen en beschrijvingen te maken? Dit probleem lost Google nu [...]
Black friday tag

Google Ads seasonality bid en budget adjustments opzetten

Voor veel webshops in Q4 het kwartaal om omzet en winst te maken. Met alle speciale koopmomenten zoals, Singles Day, Black Friday, Cyber Monday, Sinterklaas en kerst zijn er genoeg momenten om dit te realiseren. Tijdens deze koopmomenten is de vraag erg hoog en dan wil jij ook aanwezig zijn. Om op deze toenemende vraag […]