Google Ads blijft zich verder ontwikkelen met nieuwe functies. Nu is het mogelijk om Performance max campagnes op te stellen. Met Performance max kan jij in één klap om alle Google kanalen adverteren! Dat wil zeggen dat jij geen aparte search, display, YouTube of shopping campagne moet opzetten. Dit klink natuurlijk allemaal fantastisch en makkelijk, maar dat is het niet. Het is namelijk van belang dat je de juiste campagnes opzet met een goed structuur. Wie wil je wel targetten en wie en welke producten of diensten, kortom, met het opzetten en optimaliseren van Performance max campagnes komt nog heel veel bij kijken.
Google Performance Max is een nieuw campagnevorm in Google Ads. Met PMax adverteer je direct in alle kanalen in Google. In één campagne maak jij dus advertenties aan voor search, shopping, display en YouTube. Dat geeft direct een mogelijk om jouw bedrijf te promoten aan een grote doelgroep. Maar hier schuilt ook het gevaar in. Overal worden jouw advertenties vertoont, maar je raakt de grip kwijt in de prestaties. Het is daarom belangrijk om vooraf een goede strategie te hebben en om vervolgens de juiste Performance Max advertenties op te zetten.
Bij het opzetten van een Performance Max campagne komt heel wat bij kijken. Dit gaat namelijk net wat anders van bij de ‘reguliere’ search en shopping campagnes. In een campagne kan je één of meerdere itemgroepen aanmaken. Verder moet je nog gaan bepalen welke doelgroepsignalen jij gaat gebruiken, oftewel wie krijgen deze advertenties te zien? Heb je een Webshop? Zorg er dan voor dat je ook een Google Merchant Center account hebt. Bij het opzetten van een Performance Max campagne is het van belang dat je een goede structuur maakt. Wij gaan altijd met de klant in het gesprek om te achterhalen wie jouw doelgroep is en welke producten en dienzeten zij verkopen, Zo kunnen wij een goede campagnestructuur opzetten voor de Performance Max campagnes.
ADoptimizr heeft ons geholpen Google-advertenties voor ons merk naar een hoger niveau te tillen. Met zijn ervaring en no-nonsense mentaliteit helpt Bart ons stap voor stap verbeteren.
Het is altijd prettig samenwerken met Bart. Hij denkt mee, heeft ruime ervaring en expertise.
Bart is jaren onze partner als het gaat om alle advertising diensten voor onze klanten. Super tevreden, een hele fijne samenwerking.
Sinds 2 jaar hebben wij, Kunstpakket, Bart aan onze zijde, om met name ons advertentiebeleid op Google sturing te geven. We maken hierdoor flinke sprongen en blijven de komende jaren zeker van zijn expertise gebruik maken.
Als “kleine” ondernemer heel blij dat Bart nu onze Ads advertenties vormgeeft en volgt of ze goed lopen. Bart heeft goed naar onze hulpvraag geluisterd, meegedacht en maatwerk geleverd, heel fijn! We laten met een gerust hart dit stukje marketing aan hem over zodat wij de tijd kunnen besteden aan ons vak.
ADoptimizr heeft mijn Google Ads-campagnes echt naar een hoger niveau getild. De zoekwoordstrategie en de effectiviteit van mijn advertenties hebben mijn leads en omzet verwachtingen overtroffen.
Ik heb Bart ervaren als en echte professional met een scherp oog voor mijn belangen.
Er werd goed meegedacht en gecommuniceerd om de juiste strategie te bepalen. Bart is klantvriendelijk, doelgericht en zorgt voor een stijgende lijn in onze omzet. Een aanwinst voor ons bedrijf!
Expertise en communicatie zijn key bij ADoptimizr. Bart verdient zichzelf dubbel en dwars terug!
Na het opzetten van PMax campagnes wil je die natuurlijk optimaliseren. Het optimaliseren van Google Performance Max campagnes werkt net wat anders dan je gewent bent bij bijvoorbeeld Search en Shopping. Je kan niet ‘spelen’ met CPC, maar je moet sturen op ROAS of CPA. Google dit doet dit door machine learning toe te passen. Dat wil zeggen dat Google kijk naar de data in het verleden en wat de verwachting is. Deze inzichten kan je als mens bijna niet meer bijhouden en door middel van het machine learning algoritme van Google haal je het beste uit Google Ads. Daarnaast is er weinig inzicht in de prestatie van PMax, maar gelukkig hebben wij daar een unieke oplossing voor! Wij krijgen meer inzicht in performance max die je anders niet krijg in de interface van Google Ads. Dit zorgt ervoor dat wij de PMax campagnes voor al onze klanten nog beter kunnen optimaliseren.
Uit de ervaring die wij de afgelopen jaren hebben opgedaan, zien wij dat shopping advertenties het beste presteren. Performance Max lijkt om het oude smart shopping, maar dan met net dan beetje extra. In mindere mate zien wij dat Performance max de voorkeur geeft aan search advertenties. Zorg er wel voor dat je zoveel mogelijk koppen en beschrijvingen maak, zodat het Google algoritme de beste combinaties toont. In mindere worden de advertenties geserveerd in display en Youtube.
Performance Max kan je heel snel opzetten, maar heeft ook heel veel instellingen waar je rekening mee moet houden. Wij zien ook bedrijven die eerste zelf zijn gestart met het opzetten van de campagne, maar later toch alles willen uitbesteden. ADoptimizr heeft ruime ervaring in het opzetten en optimaliseren van Performance Max campagnes. Daarnaast kunnen wij ook alle andere Google Ads campagnetypes opzetten. Want wij geloven niet enkel in een strategie. Zoek jij een betrouwbaar bedrijf waar jij jouw Performance Max campagnes wilt uitbesteden? Neem dan vandaag nog contact met ons op!