Google heeft een zeer groot bereik op potentiƫle klanten te vinden. Naast search, shopping en display is er zeker nog een groot kanaal om klanten te bereiken, namelijk YouTube. En natuurlijk kan jij als bedrijf ook op YouTube adverteren. Er zijn legio mogelijkheden die ja kan inzetten. Voordat je gaat starten met het adverteren op YouTube, is het van belang om een goede strategie te hebben. De eerste vraag die wij onze klanten altijd stellen: Wat is het doel? Dit is namelijk cruciaal om een goede YouTube strategie op te zetten. Vanuit dit antwoord gaan wij de strategie bepalen en starten wij met de eerste YouTube campagnes.
Voordat wij gaan starten met YouTube advertising willen wij weten wat het doel. Wil jij meer bereik, sales een combinatie? Dit is namelijk van cruciaal belang om een goede YouTube strategie op te zetten en om de verwachtingen te managen. In YouTube zijn er namelijk verschillende campagne type. En niet ieder campagne type is geschikt voor bijvoorbeeld meer bereik of sales. Daarnaast zijn er ook mogelijkheden in diverse YouTube content. Niet alleen de content van de video’s is belangrijk, maar ook de lengte.
Op de juiste Youtube ads strategie toe te passen, is het is eerst belangrijk om te weten wie je wilt gaan targetten. Ga je heel breed of heel specifiek, zijn ze al bekend met jouw merk of wil je jouw merkbekendheid vergroten? Kortom dit is al een belangrijke keuze voor de juiste YouTube strategie. De strategie die wij toepassen is het SEE THINK DO CARE model. Met dit model ga je eerst breed adverteren om het vervolgens steeds fijner en specifieker te maken.
Net als met Display remarketing kan je ook remarketing voor YouTube inzettend. Een groot voordeel van YouTube remarketing is dat deze potentiƫle klanten al op je website zijn geweest en dus al bekend zijn met jouw bedrijf. Het is dan nog wel belangrijk om in de picture te blijven bij deze klanten. Net als bij display kan je doelgroepen aanmaken om die klanten weer te bereiken. Deze doelgroepen kan je in Google Analytics of Google Ads aanmaken. Maar die kan je ook aanmaken via Shoppigminds, zodat je nog specifiekere doelgroep kunt aanmaken. Zo kan je ook Customer Match lijsten om alleen je bestaande klanten te targetten of juist uit te sluiten. Er is heel vee mogelijk met YouTube remarketing.
ADoptimizr heeft ons geholpen Google-advertenties voor ons merk naar een hoger niveau te tillen. Met zijn ervaring en no-nonsense mentaliteit helpt Bart ons stap voor stap verbeteren.
Het is altijd prettig samenwerken met Bart. Hij denkt mee, heeft ruime ervaring en expertise.
Bart is jaren onze partner als het gaat om alle advertising diensten voor onze klanten. Super tevreden, een hele fijne samenwerking.
Sinds 2 jaar hebben wij, Kunstpakket, Bart aan onze zijde, om met name ons advertentiebeleid op Google sturing te geven. We maken hierdoor flinke sprongen en blijven de komende jaren zeker van zijn expertise gebruik maken.
Als “kleine” ondernemer heel blij dat Bart nu onze Ads advertenties vormgeeft en volgt of ze goed lopen. Bart heeft goed naar onze hulpvraag geluisterd, meegedacht en maatwerk geleverd, heel fijn! We laten met een gerust hart dit stukje marketing aan hem over zodat wij de tijd kunnen besteden aan ons vak.
ADoptimizr heeft mijn Google Ads-campagnes echt naar een hoger niveau getild. De zoekwoordstrategie en de effectiviteit van mijn advertenties hebben mijn leads en omzet verwachtingen overtroffen.
Ik heb Bart ervaren als en echte professional met een scherp oog voor mijn belangen.
Er werd goed meegedacht en gecommuniceerd om de juiste strategie te bepalen. Bart is klantvriendelijk, doelgericht en zorgt voor een stijgende lijn in onze omzet. Een aanwinst voor ons bedrijf!
Expertise en communicatie zijn key bij ADoptimizr. Bart verdient zichzelf dubbel en dwars terug!