12dec, 2023

Microsoft Ads biedt heel veel mogelijkheden met adverteren. Dit vaak vergeten sea instrument kan toch een welkome extra omzet opleveren Daarnaast zijn er in Microsoft Ads ook advertentiemogelijkheden die je niet in Google Ads hebt. Eén van die mogelijkheden zijn Multimedia ads. Met Multimedia Ads trek je door middel van afbeeldingen de aandacht van jouw klanten. Dit is dus een krachtig instrument om naast tekstadvertenties op te vallen met afbeeldingen in de zoekresultaten, in dit blog leggen wij uit wat Multimedia Ads zijn en hoe je dit moet opzetten.

Wat zijn Microsoft Multimedia Ads?

Multimedia advertenties zijn ontworpen om uw eigen items, zoals afbeeldingen, koppen en beschrijvingen, te combineren met de kracht van machine learning-technologie, om de beste aandacht te trekken voor grote visuele advertenties. Deze advertenties worden prominent weergegeven op (rechterkant van de pagina met zoekresultaten. Om de multimedia advertenties nog meer te laten opvallen en exclusiviteit te bieden, wordt er slechts één multimedia ad op een pagina weergegeven, voor slechts één adverteerder tegelijk. Dit geeft jou natuurlijk de mogelijkheid om bijvoorbeeld een productgroep te ownen in Bing. Hieronder 2 voorbeeld van Multimedia Ads.

Multimedia Ads opzetten

Nu gaan wij aan de slag om een Multimedia Ad op te zetten. Hieronder een stappenplan om jouw ads toe te voegen aan jouw campagne

  • All campaigns > Ads & extensions > Ads.
  • Klik op Create ad
  • Kies de Adgroup
  • Bij Ad type kies je voor Multimedia Ad

Nu gaan wij de advertentie inrichten met content. Hieronder een screenshot wanneer je een Mutimedia Ad gaat opzetten. 

  • Images: Voeg meerder afbeeldingen toe in verschillende formaten (max 16), namelijk in de verhoudingen 1.91:1, 1:1, 1:2 en 4:1.
  • Logo: Voeg je Logo toe in de verhoudingen 4:1 en 1:1
  • Final URL: De landingspagina van de advertenties
  • Short Headline: Deze mag maximaal 30 tekens en je kan maximaal 15 koppen opgeven. Maak tenminste 5 verschillende koppen
  • Long Headline: Maak maximaal 4 grote koppen van maximaal 90 tekens.
  • Ad Text: Dit zijn de beschrijvingen van de advertentie.
  • Business Name: Naam van de adverteerder
  • Mobile URL: Voeg hier een aparte mobiel url toe, mocht je die hebben. bijvoorbeeld m.voorbeeld.nl

Eenmaal aangemaakt kan je de Multimedia Ads via Microsoft Ads editor kopiëren naar andere ad group.

Om de multimedia advertenties een boost te geven en om een productcategorie te ‘ownen’ kan je een bid adjustment instellen. Door bijvoorbeeld de bids met 20% te verhogen wordt de kans groter dat jou Multimedia ad wordt vertoond.

Product view of the bid adjustment window.

Conclusie

Multimedia Ads is zeker de moeite waar dom mee te nemen in jouw strategie. Dit geeft jou visueel meer zichtbaarheid en ‘exclusiviteit’ op een productgroep. Start eerst met een algemene multimedia advertenties en later kan je dit verder specificeren per productgroep. Wil jij Microsoft Ads uitbesteden? Dan kunnen wij jou uiteraard bij helpen!

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *