Je wilt zo snel mogelijk starten met SEA en campagnes live zetten. Dat kan natuurlijk, maar soms is het goed om even te wachten en goed na te denken. Een SEA strategie opzetten is dan eerst de beste optie. Samen met jou gaan wij eerst onderzoeken welke SEA kanalen interessant zijn om mee te starten. Vervolgens bepalen wij gezamenlijk met welke producten en diensten tegen welk budget wij gaan starten. Zodra de SEA campagnes live staan, gaan wij deze campagnes optimaliseren. Kortom, een goede sea strategie opzetten is de leidraad om uiteindelijk je doelstellingen te behalen.
Plan van Aanpak
Onderzoek
Keyword en marktonderzoek
Target
Diverse campagnes worden opgezet om potentiële klanten te targeten
Optimalisatie
Campagnes worden constant geoptimaliseerd om het juiste rendement eruit te halen.
Sit back and relax
De conversies gaan omhoog
Setup van een SEA Strategie
Een goede SEA strategie begint met de juiste basis. de basis van een goede strategie is om eerste te bepalen wat de doelstellingen en vervolgens gaan wij kijken hoe wij deze doelstellingen gaan behalen. Kies jij eerst voor meer naamsbekendheid en branding of wil jij direct conversie gericht zijn. Dit bepaalt voor een groot deel welke SEA kanalen wij gaan inzetten en wat dan de beste strategie is. Beelden en teksten zijn belangrijk in de advertenties. Dus, wat willen wij communiceren naar de potentiële klant? Kortom, bij het opzetten van een SEA strategie komen verschillende aspecten aanbod. Daarom wordt er ook vaak gekeken naar de branding van het bedrijf en onderzoeken wie jouw klanten zijn.
Dashboards
Bij een strategie is het van belang dat dit ook wordt gemonitord. Daarom biedt ADoptimizr een dashboard aan waar de resultaten worden gevolgd. In dit dashboard heeft u een hoog overzicht van de huidige resultaten. Wij kunnen ook een persoonlijk dashboard maken waar uw doelstellingen worden bijgehouden.