Door het inzetten van SEA marketing ontvang jij bezoekers uit Google. Dit doen wij door het inzetten van slimme campagnes en zoekwoorden om de juiste doelgroep te bereiken. Een andere belangrijk onderdeel in effectieve SEA marketing campagnes opzetten is het creëren van conversiegerichte advertenties. Wij zorgen ervoor dat jouw advertenties opvallen en behalen wij het beste resultaat voor jouw bedrijf!
SEA staat voor Search Engine Advertising en dat wil zeggen dat je gaat adverteren in zoekmachines. Met zoekmachine adverteren plaats jij dus advertentie in een zoekmachine zoals Google en Bing. Het plaatsen van een advertentie kost dus geld. De advertenties verschijnen boven, naast of onder de organische resultaten. Dit is afhankelijk van het type advertentie en hoe hoog de concurrentie is. Zodra men een bepaalde zoekterm intypt, is de advertentie vaak het eerste wat de gebruiker ziet. Het is daarom van belang om een goede strategie op te zetten als je gaat starten met SEA marketing.
Bij een goede strategie en plan moet je denken met welke producten/diensten ga ik adverteren. Samen kunnen wij bepalen wat voor jouw onderneming het meest interessant is. Zodra dit is bepaald, gaan wij een keyword onderzoek uitvoeren om te achterhalen wat de verwachte bezoeken en kosten zijn. De bevindingen uit dit rapport gaan wij vervolgens gebruiken om de SEA campagnes en advertenties op te zetten. En daar blijft het natuurlijk niet bij, want ADoptimizr zorgt niet alleen voor het opzetten van SEA Marketing campagnes, maar wij optimaliseren ook de SEA campagnes om het beste resultaat te behalen.
Kijken wij naar de mogelijkheden in SEA dan zijn er een aantal manieren. Denk bijvoorbeeld aan welke zoekmachines zijn er allemaal? Google en Bing zijn in Nederland veruit de grootste. Wil jij ook SEA opzetten in andere landen, dan kan het zijn dat daar ook andere zoekmachines worden gebruikt of wordt Bing meer dan Google gebruikt. Alle zoekmachines bieden jou de mogelijkheid om te adverteren. In alle zoekmachines is het mogelijk om teksadvertenties te maken. Daarnaast zie je bijvoorbeeld dat het ook mogelijk is om jouw producten te tonen met Shopping advertenties. En als dat nog niet genoeg is, kan je ook adverteren met afbeeldingen/banner en video’s. Kortom het SEA landschap bevat een omvangrijke mogelijkheden om te adverteren. Hieronder gaan wij dieper in op Google Ads en Microsoft Ads, omdat zij de belangrijkste advertentieprogramma’s in Nederland zijn.
De zoekmachine die in Nederland het meeste wordt gebruikt is Google. Ongeveer 95% gebruikt Google als zoekmachine. Daarom starten veel ondermengen met het adverteren in Google. In Google Ads is heel veel mogelijk. Zo zijn er al verschillende type campagnes en iedere campagne type heeft ook weer een eigen advertentietype. Zo zijn er tekst advertenties en deze verschijnen boven en onder de organische resultaten. Heb jij een webshop? Dan kan een Shopping advertentie zeker niet ontbreken! Deze producten worden prominent op de eerste pagina getoond bij een zoekopdracht. Verder is het ook mogelijk om met afbeeldingen. banner en video’s te adverteren in het Google Display Network en YouTube. Kortom, er is hele veel mogelijk in Google Ads en wij kunnen jou daarbij helpen!
Bing is in Nederland een relatieve kleine speler. Maar in andere landen zoals Duitsland en Engeland heeft Bing een marktaandeel van meer dan 10% en dan wordt het wel interessant om daar te starten met Bing Ads. Voorheen heette het Bing Ads maar inmiddels is dit omgezet naar Microsoft Ads. In Microsoft heb je vrijwel dezelfde mogelijkheden in Google Ads. Alleen de interface en sommige instellingen staan net even wat ander. Jij kan de campagnes zelf opzetten en alles instellen. Maar maak jij al gebruik van Google Ads, dan kan je ook alle campagnes kopiëren naar Microsoft. Dit bespaart jou een hoop tijd en jij kan direct aan de slag met het SEA marketing.
ADoptimizr heeft ons geholpen Google-advertenties voor ons merk naar een hoger niveau te tillen. Met zijn ervaring en no-nonsense mentaliteit helpt Bart ons stap voor stap verbeteren.
Het is altijd prettig samenwerken met Bart. Hij denkt mee, heeft ruime ervaring en expertise.
Bart is jaren onze partner als het gaat om alle advertising diensten voor onze klanten. Super tevreden, een hele fijne samenwerking.
Sinds 2 jaar hebben wij, Kunstpakket, Bart aan onze zijde, om met name ons advertentiebeleid op Google sturing te geven. We maken hierdoor flinke sprongen en blijven de komende jaren zeker van zijn expertise gebruik maken.
Als “kleine” ondernemer heel blij dat Bart nu onze Ads advertenties vormgeeft en volgt of ze goed lopen. Bart heeft goed naar onze hulpvraag geluisterd, meegedacht en maatwerk geleverd, heel fijn! We laten met een gerust hart dit stukje marketing aan hem over zodat wij de tijd kunnen besteden aan ons vak.
ADoptimizr heeft mijn Google Ads-campagnes echt naar een hoger niveau getild. De zoekwoordstrategie en de effectiviteit van mijn advertenties hebben mijn leads en omzet verwachtingen overtroffen.
Ik heb Bart ervaren als en echte professional met een scherp oog voor mijn belangen.
Er werd goed meegedacht en gecommuniceerd om de juiste strategie te bepalen. Bart is klantvriendelijk, doelgericht en zorgt voor een stijgende lijn in onze omzet. Een aanwinst voor ons bedrijf!
Expertise en communicatie zijn key bij ADoptimizr. Bart verdient zichzelf dubbel en dwars terug!
Google Ads maakt gebruik van het veilingmodel om te bepalen of een advertentie wel of niet wordt getoond in de betaalde zoekresultaten. Daarvan zijn een aantal aspecten cruciaal. Denk daarbij aan de opmaak van de tekst advertenties. Staat hier bijvoorbeeld de keyword in de advertentie? Is de landingspagina relevant? Heb je dit allemaal in orde? Dan wordt er gekeken wat jij bereid bent te betalen voor een klik. Je gaat een CPC instellen (Costs Per Click). Hier geef jij aan wat jij bereid bent om maximaal voor één klik te betalen. Jij gaat dan bieden tegen andere ‘concurrenten’. Het wil niet zeggen wie het meest wilt betalen voor een klik ook bovenaan staat. Google vind het ook belangrijk of de advertentie en landingspagina relevant zijn voor de gebruiker.
De kosten voor SEA marketing kan je van te voren al wel bepalen door een budget in te stellen. In zowel Google Ads en Microsoft Ads is het mogelijk om een dagelijks of maandelijks budget in te stellen. Hiermee houd jij controle over de uitgaven aan SEA en kan ej altijd nog op- en afschalen in budget. Heb je nog geen idee wat de kosten zijn of wat je ongeveer per klik moet betalen? Wij doen altijd een zoekwoordenonderzoek om te achterhalen wat de zoekvolumes zijn, of er veel concurrentie is en wat de verwachte CPC is. Op basis van een aantal formules kunnen wij dan voor jouw bepalen wat jij ongeveer per maand kwijt bent aan SEA. Zo heb je van te voren alle een berekening in SEA kosten gemaakt en wat de verwachting is van het aantal bezoeken.
Kies jij ervoor om SEA uit te besteden, dan komen daar ook extra kosten bij. Denk dan bijvoorbeeld aan opstartkosten en maandelijkse optimalisatie.
Bij het opzetten en optimaliseren van SEA marketing komt heel wat bij kijken. Dit kan je natuurlijk helemaal zelf doen maar je kan ook SEA uitbesteden. Door SEA marketing uit te besteden krijg jij meer tijd en ruimte om andere zaken in jouw bedrijf op te pakken. Meet meer dan 10 jaar online marketing weten wij inmiddels alles van SEA en zetten wij voor tig andere bedrijven SEA effectief in. Wij zorgen voor meetbare resultaten die zowel de omzet als de winstgevendheid van jouw onderneming verhogen. Dus wil jij ook meer halen uit SEA? Neem dan nu vrijblijvend met ons contact op.